Senest opdateret 2. september
2. udgave fra 2005 på forlaget Dansklærerforeningen
Oplag: 1
ISBN: 87-7996-102-9
Kategori: Faglitteratur
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Jeg sælger bogen stortest som ny, kun brugt få gange. Bogen er købt til den nye læreruddannelse. Der er ingen overstregninger, og er passet godt på. Nyprisen er 335kr
Senest opdateret 11. august
fra 1999 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 8777044908
Kategori: Pædagogik
pris: 58 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 900 gram
Hardback. 345 sider. Fejlfrit eksemplar
Senest opdateret 15. april
fra 1994 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 87-7704-299-9
Kategorier: Dansk, Undervisning
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 330 gram
om skriveundervisning for mellemtrinnet
Senest opdateret 17. august
1. udgave fra 2003 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 87-7704-490-8
Kategorier: Dansk, Faglitteratur, Kommunikation, Kompetenceudvikling, Litteraturhistorie
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
som ny, dog sidder der et klistermærke lige når man åbner bogen. Bogen henvender sig primært til dansklærere/undervisere f.eks. i folkeskole og gymnasium. Dens formål er, "at få lærerens faglighed og pædagogik til at hænge sammen" og at være "en inspirationsbog i forhold til litteratur i det hele taget". Den er tydeligt inspireret af receptionsæstetikken og har elevens/barnets aktive indsats i forhold til en given tekst som hovedpointe. Forfatterne, der tidligere har udgivet bøger om beslægtede områder, vil både give læreren nogle pædagogiske værktøjer, der gør litteraturundervisningen mere inspirerende og givende, og give regulær litteraturteoretisk viden om analyseværktøjer m.v. og således kvalificere underviseren yderligere. Det har medført, at bogen er bygget op, så den går fra at beskæftige sig med litteratur, fag og pædagogik til at gå ind i selve teksterne med mange eksempler på analyseniveau; derfra går den igen ud af teksten og beskæftiger sig med f.eks. kontekst og litteraturhistorie. Bogen vil givet være af værdi for den primære målgruppe, da den går ind i danskfagets aktuelle problemstillinger
Senest opdateret 30. oktober
2. udgave fra 2022 på forlaget Dansklærerforeningen
Oplag: 1
ISBN: 87-7996-102-9
Kategorier: Pædagogik, Undervisning
pris: 95 kr – stand: ★★★★★
Hæftet. 232 sider. Sprog: Dansk. Om hvordan lærere kan hjælpe elever med at blive bedre til at skrive gode tekster, bl.a. ved at vejlede eleverne under skriveprocessen. (2411-0054).
Senest opdateret 11. august
fra 2003 på forlaget Dansklærerforeningen
ISBN: 8777044908
Kategori: Pædagogik
pris: 60 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 900 gram
Hardback. 343 sider. Enkelte indstregninger men ellers fejlfri *
Senest opdateret 22. oktober
fra 2001 på forlaget Kvan
Kategori: Øvrige
pris: 75 kr – stand: ★★★★★
Indbinding: Hæftet
Bidragydere: Erik Skøtt Andersen ... [et al.] - illustreret - Indhold: Læsningen (Susan Nørgaard: Læsning og oplevelse. Birte Sørensen: Hvorfor læse bøger? Sven Erik Henningsen: Læseproces og reception. Dorte Schmidt-Nielsen: Tekst- og fortællegramma
Senest opdateret 22. oktober
fra 1999 på forlaget Dansklærerforeningen
pris: 70 kr – stand: ★★★★★
Indbinding: Hardback
Senest opdateret 17. august
Kategori: Litteraturhistorie
pris: 65 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 750 gram
Dansklærerforeningen, 1999. 354 s. Indbunden.Martin Jørgensen: Litteraturens spor. Om litteratur, fag og pædagogik. Rest af mærkat på bagperm. 0623 litteraturhistorie
Senest opdateret 18. september
fra 1999 på Dansklærerforeningens Forlag
ISBN: 8777044908
Kategorier: Dansk, Studiebøger, Undervisning
pris: 60 kr – stand: ★★★★★
Vægt: 855 gram
Indbundet