Senest opdateret 12. januar
2. udgave fra 2002 på Danmarks Forvaltningshøjskole forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-7392-589-6
Kategorier: Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Studiebøger
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 275 gram
Fin som næsten ny - 146 sider - BEMÆRK jeg har også del ll og lll, som er samlet i en bog til salg her på siden. TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: ORGANISATION OG LEDELSE Strategisk reflekterende kompetenceudvikling tager udgangspunkt i, at i en senmoderne offentlig organisation er der mange forskellige perspektiver, hvorfra kompetenceudviklings- processer kan tillægges betydning. Kompeten- cen til at kompetenceudvikle er en forudsætning for at kunne orientere sig i dette organisatoriske krydspres. Konceptet Kompetencebroen implementerer reflekterende kommunikationsprocesser som grundlag for kompetencen til at kompetenceudvikle. I bogens del I præsenteres konceptet og et casemateriale, der viser, hvordan man kan arbejde med konceptet i praksis. I del II præ- senteres konstruktionismen som videnskabs- teoretisk grundlag for konceptet og arbejdet med det i det organisatoriske krydspres. I del III præsenteres Luhmanns systemteori og Foucaults samt Laclau og Mouffes diskurs- teorier som teoretiske perspektiver, hvori såvel forståelsen af som arbejdet med konceptet kvalificeres.
Senest opdateret 12. januar
2. udgave fra 2005 på Danmarks Forvaltningshøjskoles forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-7392-589-6
Kategorier: Kompetenceudvikling, Ledelse & Management, Organisation, Studiebøger
pris: 105 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 625 gram
Som næsten ny - 482 sider - BEMÆRK: jeg har også Del l til salg her på siden - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: ORGANISATION OG LEDELSE Strategisk reflekterende kompetenceudvikling tager udgangspunkt i, at i en senmoderne of- fentlig organisation er der mange forskellige perspektiver, hvorfra kompetenceudviklings- processer kan tillægges betydning. Kompeten- cen til at kompetenceudvikle er en forudsæt- ning for at kunne orientere sig i dette organi- satoriske krydspres. Konceptet Kompetencebroen implementerer reflekterende kommunikationsprocesser som grundlag for kompetencen til at kompetence- udvikle. I bogens del I præsenteres konceptet og et casemateriale, der viser, hvordan man kan arbejde med konceptet i praksis. I del II præsenteres konstruktionismen som videnskabsteore- tisk grundlag for konceptet og arbejdet med det i det organisatoriske krydspres. I del III præsenteres Luhmanns systemteori og Foucaults samt Laclau og Mouffes diskursteorier som teoretiske perspektiver, hvori såvel forståelsen af som arbejdet med konceptet kvalificeres.