Senest opdateret 21. marts
2. udgave fra 2003 på Forlaget Børn & Unge
Oplag: 1
ISBN: 87-89780-97-3
pris: 85 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 309 gram
Nypris 230kr Tagfat er en bog om idræt og pædagogik. Den henvender sig i første række til pædagoger og pædagogstuderende og forsøger at inspirere til opbygning af en bevidst idrætspædagogisk praksis i daginstitutionerne. Den fortæller om hvordan børn og voksne gennem fysiske aktivitet kan opleve glæde, udfordring, sammenhold og fællesskab. Bare TAG
Senest opdateret 21. marts
1. udgave fra 2009 på Dafolo Forlag
Oplag: 1
ISBN: 978-87-03-03665-6
pris: 170 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 498 gram
Bogen beskriver i alt 80 lege, der tilsammen udgør et bredt udvalg af lege med mange muligheder for at sammensætte et alsidigt legeprogram. Legene er tilpasset børnehavens fysiske rammer og inddelt i kategorier. Ud over legebeskrivelserne indeholder bogen en teoretisk del om blandt andet sansemotoriske grundbegreber samt beskrivelser af, hvordan man med fordel kan inddrage leg og bevægelse i arbejdet med de pædagogiske læreplaner.
Senest opdateret 21. marts
1. udgave fra 2009 på Hans Reitzels Forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-0303-470-4
pris: 90 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 347 gram
Nypris 250kr Den primære opgave for pædagoger i daginstitutioner er naturligvis den pædagogiske indsats i forhold til børnene. Men side om side hermed tager den professionelle pædagog sig af en lang række andre ting, der sammen med den pædagogiske kerneydelse udgør hendes faglighed, hendes professionsviden. Denne bog, der henvender sig til såvel pædagogstuderende som allerede uddannede pædagoger, beskriver ”alt det andet”, som pædagogens arbejdsliv også rummer: mødehåndtering, kommunikation med forældrene, den vanskelige samtale, dokumentation, samarbejde med kolleger og andre faggrupper m.v. Herudover giver den gode råd om at være ny i institutionen, pædagogisk skriftlighed, god planlægning og ledelse og om, hvordan man kan forebygge stress og udbrændthed. Bogen kombinerer teori og praksis, men er primært praksisorienteret. Den viser, hvordan man kan handle i forskellige hverdagssituationer og derigennem styrke sin gennemslagskraft som professionel pædagog. Hvert kapitel afsluttes med nogle spørgsmål, som læseren kan reflektere over sammen med medstuderende eller kolleger. Bogen er desuden forsynet med skemaer, planlægningsark og modeller, der kan hjælpe til at skabe overblik i det daglige arbejde.
Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2011 på Akademisk Forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-0305-112-9
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 449 gram
Inkluderende pædagogik omhandler i sin enkleste form analyser ag strukturer, organisering og praksis, der bidraget til eksklusion, optimale udviklings – og læringsmiljøer, anerkendende tilgang, systemisk tænkning og kulturelle forhold. I Bjørg Kjærs “Inkluderende pædagogik – god praksis og gode praktikere” skrives der om de forudsætninger, der ligger til grund for, at pædagoger kan blive gode praktikere i deres arbejde. I bogen arbejder Bjørg Kjær ud fra det standpunkt, at det er muligt at professionalisere noget af det, der ofte italesættes som værende personligt engagement, personlighed, osv. “Inkluderende pædagogik – god praksis og gode praktikere” er relevant læsning for både pædagogstuderende, pædagoger, undervisere på en pædagogisk uddannelse, m.fl.
Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2008 på Dafolo forlag
Oplag: 1
ISBN: 978-87-7281-329-5
pris: 60 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 218 gram
Nypris 209kr Bog der beskriver begrebet tradition og giver en række begrundelser for at arbejde med traditioner i dagtilbud. Bogen giver konkrete beskrivelse af hvordan de enkle traditioner i årets løb kan afholdes med forslag til aktiviteter, sange og lege, samtidig giver den en kulturhistorisk baggrund for de forskellige traditioner.
Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2006 på Nordisk Forlag
Oplag: 2
ISBN: 87-03-00222-5
pris: 110 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 507 gram
Nypris 415kr, som ny bortset fra forsiden. Hvad er intelligens? Hvordan er menneskets evner struktureret? Hvad er kreativitet? Hvordan tænker og lærer vi? Hvad er viden og kunnen? Hvordan bør man undervise?I denne samling af Howard Gardners bedste artikler udvalgt og indledt af Per Fibæk Laursen er Gardners provokerende og omdebatterede svar på disse grundlæggende spørgsmål nu for første gang tilgængelige på dansk.
Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2011 på forlaget Hans Reitzels
Oplag: 1
ISBN: 87-0304-724-5
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 337 gram
Bogen er som ny, dog er der et lille buk på forsiden i højre hjørne se billedet. Beskriver relationsarbejdet i daginstitutioner, hvad krænkelser og udelukkelse er, via eksempler viser forfatteren hvor grænsen går mellem, hvad man som pædagog må acceptere som børns måde at beskytte et etableret fællesskab på, og hvad der er tegn på, at et negativt mønster er under udvikling. Herudover viser forfatteren hvordan pædagoger kan arbejde for at etablere et positivt og udviklende klima i daginstitutionen.
Senest opdateret 19. marts
2. udgave fra 2006 på forlaget Apostrof
Oplag: 1
ISBN: 87-0301-558-0
pris: 120 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 667 gram
Er som ny indeni, på bagsiden er et lille sort stykket gået af se billede. Bogens indhold: Et bud på en definition af pædagogisk relationskompetence, samt en redegørelse for de værdiforestillinger, der knytter sig til de professionelle voksen-barn relationer i daginstitutioner og skoler, samt de øvrige relationer i den pædagogiske verden. Nypris 355kr
Senest opdateret 19. marts
fra 2003 på Hans Reitzels Forlag
ISBN: 87-7913-399-1
pris: 80 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 220 gram
For børn er følelserne i centrum. Det er det daglige følelsesmæssige samspil med omgivelserne, som er grundlaget for børns udvikling af selvfølelse, social kompetence og empati. Bogen henvender sig til pædagoger og pædagogstuderende, til psykologer og andre, som i deres hverdag kommer i kontakt med børn i daginstititution.
Senest opdateret 19. marts
1. udgave fra 2007 på Akademisk Forlag
Oplag: 1
ISBN: 87-5004-013-8
pris: 95 kr – stand: ★★★★★★
Vægt: 286 gram
Bogen fremstår som ny, der er blot en lille fejl øverst på forsiden i venstre side se billedet. I denne veloplagte bog kan lærere og pædagoger - og også forældre - hente inspiration til at skabe fundamentet for et velfungerende samarbejde. Bogen giver god ballast og konkrete ideer til, hvordan forældresamarbejdet kan gøres til en ressource, der understøtter det daglige arbejde med børn i skole og daginstitution - også når der opstår problemer. Bogen bygger på de to forfatteres egne praktiske erfaringer fra undervisning i forældresamarbejde, som på inspirerende vis kombineres med viden om interaktion, relationer og børns udvikling.