Søg efter bog


Din søgning gav: 3 resultater
  1. Billede af bogen Pædagogens grundfaglighed- grundbog til pædagoguddannelsen

    Senest opdateret 12. april

    Pædagogens grundfaglighed- grundbog til pædagoguddannelsen

    Af Ida Kornerup og Torben Næsby

    1. udgave fra 2015 på forlaget Dafola

    Oplag: 2

    ISBN: 978-87-7160-016-2

    Kategorier: Pædagogik, Studiebøger

    pris: 235 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 710 gram

    Bogen er næsten som ny - der har været skrevet navn I den, men det er fint dækket til. - 300 sider Beskrivelse fra bogens bagside: Denne grundbog til pædagogens grundfaglighed er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Derudover imødekommer bogen kravet om øget selvaktivitet ved også at være en aktiv opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Dette kan gøres ved hjælp af bogens tilhørende hjemmeside, hvor der til hvert kapitel findes forslag til læsernes efterfølgende selvaktivit.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  2. Billede af bogen Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud

    Senest opdateret 12. april

    Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud

    Af Torben Næsby

    3. udgave fra 2017-01-23 på forlaget BoD – Books on Demand

    ISBN: 87-7188-600-1

    Kategorier: Faglitteratur, Forvaltning, Ledelse & Management, Organisation, Pædagogik

    pris: 185 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 325 gram

    Ny ubrugt bog - Paperback - 172 sider - Børnene er det råstof, Danmarks fremtid skabes af. Derfor er det helt afgørende, at vi som samfund hele tiden gør os klogere på, hvordan vi giver alle vores børn den bedst mulige trivsel, tryghed, læring og udvikling. Det er et rigtig stærkt afsæt for at forske i, hvordan vi som samfund skaber den bedste kvalitet for alle vores børn i deres dagtilbud. Samtidig giver det os en særlig forpligtelse til, at vi som samfund bruger den viden, forskningen stiller til vores rådighed, når vi træffer de afgørende beslutninger om, hvordan dagtilbuddenes indhold og rammer skal være. Bogen her er en revideret og udvidet udgave af "Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud 2", der udkom sidste år. Der er nye kapitler om sociale relationer i og omkring skolestart, overgange mellem dagtilbud, skole og SFO, tidlig indsats og sundhed og sundhedsfremme. Endelig er der et nyt metodeafsnit med præsentation af konceptuel ramme og et nyt dialogværktøj, KVALid.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



  3. Billede af bogen Den styrkede pædagogiske læreplan - Grundbog til dagtilbudspædagogik -  Den professionelle pædagog- 1. Udgave

    Senest opdateret 12. april

    Den styrkede pædagogiske læreplan - Grundbog til dagtilbudspædagogik - Den professionelle pædagog- 1. Udgave

    Af Trine Holst Mortensen og Torben Næsby

    1. udgave fra 2019 på forlaget Dafolo

    Oplag: 5

    ISBN: 87-7160-775-7

    Kategorier: Pædagogik, Studiebøger

    pris: 155 kr – stand: ★★★★★★

    Vægt: 565 gram

    Ny og ubrugt - hæftet - 236 sider - TEKSTEN PÅ BOGENS BAGSIDE: I foråret 2018 blev der vedtaget ændringer til dagtilbudsloven, som blandt andet har til formål at styrke kvaliteten i dagtilbud gennem en styrket pædagogisk læreplan. Disse ændringer tydeliggør blandt andet et fælles pædagogisk grundlag for alle dagtilbud med fokus på at etablere gode læringsmiljøer for alle børn i alle hverdagens situationer, fra leg og spontane situationer over vokseninitierede aktiviteter til rutiner. Formålet med denne bog er at bidrage med et nyt og relevant vidensgrundlag, der kan understøtte realiseringen af de nye lovændringer og den tilhørende bekendtgørelse. Bogen retter sig mod det grundlæggende pædagogiske fundament, der beskrives og vægtes i lovgivningen og i Master for en styrket pædagogisk læreplan. Bogens 14 kapitler behandler følgende centrale emner i det pædagogiske grundlag: Den brede læringsforståelse Det gode børneliv, børnesyn og børneperspektiver Faglig ledelse og organisering af læringsmiljøer Tværfagligt samarbejde, åbent dagtilbud og sammenhæng i børnenes liv Børn i udsatte positioner Dokumentation og evalueringskultur Forældresamarbejde. I bogen anlægges et empirisk og videnskabeligt perspektiv på dagtilbudspædagogik og pædagogisk praksis, og der tages afsæt i den seneste viden på området. Bogen er skrevet med udgangspunkt i et samarbejde mellem professionshøjskolerne og af forfattere, der på forskellig vis er knyttet til undervisning, udvikling og forskning på professionshøjskolerne. Bogen fungerer som grundbog til faglige ledere, studerende og pædagogisk personale på grund-, efter- og videreuddannelse på dagtilbudsområdet. Bogen henvender sig desuden til alle, der beskæftiger sig med dagtilbud, og som ønsker en indføring i det fælles pædagogiske grundlag for dagtilbudsloven. Find forslag til selvaktivitet og andet materiale til bogens kapitler på www.dafolo.dk/profpædagog Serien DEN PROFESSIONELLE PÆDAGOG bidrager med ny viden og indsigt gennem en række udgivelser, der sætter fokus på aktuelle pædagogiske temaer som kvalitet, didaktik, evidens og udvikling af læringsmiljøer i dagtilbud. Serien er på samme tid forskningsinformeret og professionsrettet, og en central pointe med seriens udgivelser er, at læseren via tilhørende materiale på seriens hjemmeside kan arbejde i dybden med teksterne og egen selvaktivitet. Målgruppen er studerende på pædagogers grund-, efter- og videreuddannelser.


    Se flere bøger kun fra denne bogsælger.

    Se mere om bogenKøb bog



betalings kort